'nieuwe' esprix positioneert zich tussen effies en lampen
'Esprix wordt een prijs die creativiteit viert en effectiviteit beloont', zegt de nieuwe Esprix-voorzitter Jacqueline Smit. 'Het wordt de prijs voor ‘de merken en de makers’.
Peter Paul Blommers nam in 2017 afscheid van de Esprix als voorzitter. Jacqueline Smit die juryvoorzitter was, neemt het nu van hem over. Haar eerste werk was de Esprix scherper positioneren. Want waar staat de prijs nou eigenlijk voor?
Smit: ‘Toen ik juryvoorzitter was, hebben we daar naar gekeken. Het was ooit de prijs voor actiemarketing. Daarna is het naar gedragsbeïnvloeding gegaan. Dus de vraag: wat gebeurt er nou echt met een campagne? Vorig jaar hebben we er innovatie ingebracht. Maar we moeten in de communicatiebranche naar nieuwe middelen en ideeën. Dat was het punt waarop we beiden zeiden: we moeten het nu positioneren naar de nieuwe wereld. Dus het komt ergens vandaan en het gaat weer ergens naartoe. Dat moet scherper zijn.