Creativiteit verandert een abstract plan in een idee waar mensen warm voor lopen.
1. Wat betekent 'creativity that pays off' in jouw eigen vakgebied?
Creativiteit gaat voor mij over het vermogen om je te kunnen voorstellen dat de wereld ook anders zou kunnen zijn. Creativiteit verandert een abstract plan in een idee waar mensen warm voor lopen. Dus zonder creativiteit kunnen merken een stuk lastiger innoveren en vernieuwen.
2. Esprix beloont creativiteit en aantoonbaar resultaat. Hoe ga je daarmee om binnen jouw eigen organisatie?
Bij Achtung! en Studio Kraftwerk liggen creativiteit en resultaat in elkaars natuurlijke verlengde. Ten eerste denken we altijd vanuit de business challenges van onze klanten. Ten tweede baseren we onze ideeën altijd op een 'human truth' waarmee we mensen in beweging kunnen brengen. En ten slotte proberen we altijd onze ideeën zo snel mogelijk te prototypen, zodat we in een vroeg stadium kunnen toetsen of iets werkt en vanuit daar aanscherpen.
3. Jij bent voorzitter van de categorie Experimental. Welke ontwikkelingen verwacht of hoop je te zien?
Ik hoop nog meer ideeën te zien die aantoonbaar effect hebben gehad op het business model van een merk. En ik loop zelf altijd warm voor ideëen waarbij de fysieke en de digitale wereld door elkaar lopen. Denk aan digitaler in-store experiences, connected products en nieuwe interfaces als voice en augmented reality.