31 nominaties Esprix 2016
Eenendertig campagnes zijn genomineerd voor een Esprix. Stuk voor stuk campagnes die laten zien dat creatieve ideeen resultaat opleveren. ACHTUNG! leidt het bureauklassement met vier nominaties gevolgd door J. Walter Thompson Amsterdam, N=5 en Ogilvy & Mather Amsterdam met ieder drie nominaties.
Esprix zet de meest succesvolle marketingcommunicatie campagnes in het voetlicht. Het aantal inzendingen is dit jaar met zo’n 20% gegroeid. De afgelopen jaren is de Esprix-jury uitgegroeid tot de meest prestigieuze marketingcommunicatie jury van Nederland. Creatieven en marketeers nemen deel aan de jurering en kiezen samen het beste werk van Nederland. Ze beoordelen inzendingen gelijkwaardig op het creatieve idee en het resultaat. Deze manier van beoordeling weerspiegelt de samenstelling van de jury. De oogst van dit jaar, 31 nominaties, vertegenwoordigt het beste werk van 2015. Op woensdag 18 mei tijdens de uitreiking in de A’DAM Toren maakt de jury bekend met welke kleur – brons, zilver of goud – de campagnes worden bekroond.
De genomineerden per categorie zijn:
FMCG
#playbold
Pepsico
Fitzroy Amsterdam, OMD
Bolletje. Van beschuitbakker naar bakker van heel veel lekkere ontbijtproducten
Bolletje
Etcetera & Red Urban, Mediaxplain
#NoSpang
Fernandes CCE
UM, Studio BENG BENG, TopNotch
Bonen erbij
HAK
Etcetera & Red Urban, Creative Venue
Hertog Jan Ongekend
Hertog Jan (AB InBev Nederland)
The Valley, Osborn Pike, AlleZ PR, SiteSupport, Daily Bread
B2C
De Valentijnskus van PostNL laat postmarkt weer even groeien.
PostNL
Joe Public Take-Away Advertising
Oma Online
Vodafone
ACHTUNG!, Wefilm, Het PR Bureau, MEC
Kinderwagen
Pon’s Automobielhandel
ACHTUNG!
Taste the translations
ElaN Languages
J. Walter Thompson Amsterdam, DPPLR, Studio Alfred Klaassen
Financial
Financieel Fit
ING Nederland
J. Walter Thompson Amsterdam, Mindshare, Noise, Brand New Telly
The Periscope Burglar
Nationale Nederlanden
Grey Benelux
SNS Hypotheek Looptijdservice
SNS
FHV BBDO, Vizeum, Greenberry, COOPR, Fresh Bridge
Wat je meegeeft, is wat je straks achterlaat
Coöperatie DELA
Ogilvy & Mather Amsterdam, A Friend Of Mine
Retail
AH Moestuintje
Albert Heijn
TBWA\NEBOKO
Hoe Jumbo in de stille sportzomer de gele trui pakt
Jumbo Supermarkten
Alfred International, Universal Media, Vijf890, Telegraaf Media Groep
Wehkamp’s Next Style Vlogger
Wehkamp
Wefilm & Google Zoo
Small Budget
Taste the translations
ElaN Languages
J. Walter Thompson Amsterdam, DPPLR, Studio Alfred Klaassen
Havas Boondoggle Amsterdam: Creatief op de kaart via AirBnB
Havas Boondoggle Amsterdam
My Last Day
Amnesty International Nederland
Ogilvy & Mather Amsterdam, Melissa Nieveld Productions, DPPLR, OMD
Product launch
De lancering van The Green gallery
Bloemenbureau Holland
The Gardeners
Telecom & utilities
Oma Online
Vodafone
ACHTUNG!, Wefilm, Het PR Bureau, MEC
Pridestream
KPN
N=5
NosePost: hoe een innovatieve app meer buitenlandbundels verkocht dan ooit tevoren
KPN
N=5, The Online Company, Mindshare
Business to Business
De Toekomst van Gerben
Stichting Philadelphia Zorg
Branding a Better World
Havas Boondoggle Amsterdam: creatief op de kaart via AirBnB
Havas Boondoggle Amsterdam
Not for profit
Supergewone Mensen Gezocht
Pleegzorg Nederland
Johnny Wonder
Alzheimer SOCKS
Alzheimer Nederland / VUmc Alzheimercentrum
N=5, LEWIS, iM3D, Mindshare
My Last Day
Amnesty International Nederland
Ogilvy & Mather Amsterdam, Melissa Nieveld Productions, DPPLR, OMD
Durables
I AM SACHA
Nikon
MediaCom Beyond Advertising, WeFilm
Kinderwagen
Pon’s Automobielhandel
ACHTUNG!
Moving Mesdag
Samsung Nederland
CONSPIRACYSINC