Kruidvat grote winnaar bij de Esprix Awards
Amsterdam, 24 mei 2024
Honderddrieënveertig marketeers, strategen, producers en creatieven kwamen gisteren bij elkaar voor de uitreiking van de Esprix Awards in de prachtige kerkzaal van het H’ART Museum (de voormalige Hermitage). Dit jaar werden er 134 cases in 12 categorieën ingestuurd. Iedere categorie wordt beoordeeld door een eigen vakjury, samen vormen zij een brede jury van ervaren vakgenoten. De jury bekroonde het meest effectieve creatieve werk van het afgelopen jaar met in totaal 6 zilveren en 26 bronzen awards.
Opvallend is dat de jury dit jaar voor het eerst geen gouden Esprix heeft toegekend. Eindjuryvoorzitter Edward van de Ridder: “De Esprix gaat over creativiteit, en dan specifiek over creativiteit die jaloersmakend goed gewerkt heeft. Voor goud moet je op beide vlakken ver boven het maaiveld uitsteken. En daar zat het 'm dit jaar in: sommige cases waren creatief enorm goed, maar kregen die resultaten niet op hetzelfde hoge niveau aangetoond. Terwijl andere cases enorm goede resultaten beschreven, maar de jury het qua creativiteit nét niet uitzonderlijk vond. Daarin onderscheiden we ons nu juist van andere vakprijzen als de Lamp of de Effie: bij ons moet het zowel op creativiteit als op effectiviteit uitmuntend zijn om Goud te winnen. Hoe dan ook: de zes winnaars van Zilver zijn stuk voor stuk echt jaloersmakende campagnes. Er stak er alleen dit jaar niet eentje met kop en schouders bovenuit."
De complete uitslag van de Esprix Awards 2024:
Zilver in de categorie Business to Business & Employee experience
De AI M100
Fightclub
Fightclub
Zilver in de categorie Business to Consumer
Texels. Op z'n Texels.
Texels - Heineken Nederland
Alfred International
Zilver in de categorie Charity & Not for profit
Laat kinderdromen uitkomen
KiKa
Joe Public Amsterdam
Zilver in de categorie Consumer services
Mis Niks
Interpolis
Wefilm Creative Agency
Zilver in de categorie Durables
Hey Koukleum, tijd voor een Stoov!
Stoov
Fitzroy
Zilver in de categorie Retail, etail, ecommerce
Hoe de kerstcampagne van Kruidvat een hit werd voor het Armoedefonds
Kruidvat - A.S. Watson
DDB Amsterdam & DDB Retail
Brons in de categorie Business for good
Hoe de kerstcampagne van Kruidvat een hit werd voor het Armoedefonds
Kruidvat - A.S. Watson
DDB Amsterdam & DDB Retail
Mis Niks
Interpolis
Wefilm Creative Agency
Niet vliegen, wel landen.
Natuurhuisje
Gardeners
The Holie Truth
Holie’s
Bram Eigenfeld, Louk Derks & Holie
Brons in de categorie Business to Business & Employee Experience
Als je slim bent, werk je met je handen.
Randstad
Dentsu Creative Amsterdam
Grote Ophefuitverkoop
Buutvrij for life
Buutvrij for life, LamaLama
Takedown
De Nederlandse Politie, THTC
Audio agency Airborne, Mediahuis NRC, Tweakers, Initiative
Brons in de categorie Business to consumer
Hoe Kruidvat ook tijdens de zomer volledig in the picture bleef
Kruidvat - A.S. Watson
DDB Amsterdam & DDB Retail
Een kerstboom vóór Sinterklaas
Praxis
Alfred International, BrandGurus, UM, Monkeys & Bananas, &Agency
Brons in de categorie Charity & Not for profit
Artsen op TikTok
Artsen Slaan Alarm
Wefilm Creative Agency
Verlies Elkaar Niet
Sire
Being There
Brons in de categorie Consumer services
Niet vliegen, wel landen.
Natuurhuisje
Gardeners
Oudejaarstrekking 2023
Staatsloterij
TBWA\NEBOKO, PINK RABBIT, MRTN, Jorrit Kleijnen, Ambassadors, Public Audio, Mindshare, MIG, Home, Newslab
Brons in de categorie Durables
Hoe vindt Toyota de weg naar het hart
Toyota Nederland
DDB Amsterdam
Brons in de categorie Fast moving
Texels. Op z'n Texels.
Texels - Heineken Nederland
Alfred International
Brons in de categorie Long term
Eén tegen Eenzaamheid
Ministerie van Volksgezondheid, Welzijn en Sport
Open Now
Kerstcampagnes. Goed eten is samen eten.
PLUS Supermarkt
Energize (part of Happy Horizon)
Brons in de categorie Media, Entertainment & Communications
Help, ik heb een bestseller!
Kluun
Joe Public Amsterdam
TikTok Talkshow
KPN
Dentsu Creative Amsterdam
Brons in de categorie Retail, etail & ecommerce
Hoe Kruidvat ook tijdens de zomer volledig in the picture bleef
Kruidvat - A.S. Watson
DDB Amsterdam & DDB Retail
Laat je niet verblinden
Zeeman
Persuade
Een kerstboom vóór Sinterklaas
Praxis
Alfred International, BrandGurus, UM, Monkeys & Bananas, &Agency
Brons in de categorie Sales promotions & Activations
Date voor de planeet
IKEA Nederland
DDB Amsterdam
Brons in de categorie Smart Budget
Beschermde berm
Gemeente Tilburg
Fama Volat
Grote Ophefuitverkoop
Buutvrij for life
Buutvrij for life, LamaLama
Stemmen in het Achterhuis
Anne Frank Stichting
Roorda Reclamebureau
Meer informatie:
www.esprix.nl
Marieke Dekkers
info@esprix.nl