Drie nieuwe Esprix-categorie
‘Telecom & utilities’, ‘Product launch’ en ‘Employer branding & employee engagement’ zijn dit jaar toegevoegd aan de categorieën bij de Esprix. ‘Social responisibilty ‘ en ‘FMCG Non food’ zijn vervallen. Het totaal aantal categorieën komt daarmee uit op 12.
De nieuwe categorieën laten meer differentiatie toe tussen de deelnemende cases. Zij zullen elkaar voortaan in elke categorie met vergelijkbare marktomstandigheden, doelstellingen en resultaten in het vizier treden. De eenvoudige en eenduidige categorieën laten toe dat deelnemende cases binnen een vergelijkbaar veld kunnen worden vergeleken, wat meer kansen creëert voor de deelnemers aan de Awards.
De categorie ‘Social responsibility’ was destijds relevant. Inmiddels is maatschappelijke verantwoordelijkheid voor bedrijven zo vanzelfsprekend geworden dat er geen aparte categorie meer voor nodig is, een heel positieve ontwikkeling. De categorie ‘FMCG Non food’ bleef over de jaren een klein aantal campagnes ontvangen. Om die reden is het samengevoegd met ‘FMCG Food’.