Grote namen in Esprixjury 2015


Foto © Reinier RVDA

 

Dinsdag 14 oktober vond bij Radio 538 de officiële opening van het nieuwe Esprix-seizoen plaats met de bekendmaking van de Esprixjury 2015.  De meest prestigieuze marketingcommunicatie jury in Nederland staat klaar om de beste cases uit 2014 te beoordelen.

Jacqueline Smit, voorzitter Esprixjury en CEO 538 Groep: “De Esprixjury onderscheidt zich van andere marketingcommunicatie jury’s door de extreem hoge kwaliteit. De allerbeste mensen uit het vak zijn geselecteerd om aan de jurering deel te nemen. Het is een feestje om met deze mensen de discussies aan te gaan over de meest succesvolle cases. De inzichten en inspiratie die dat geeft zijn onbetaalbaar.”

“Elk jaar wint Esprix aan prestige en impact. Het gewicht van de jury en het feit dat steeds meer bedrijven de Esprix omarmen laten zien dat we steeds krachtiger worden. Esprix is meer dan een Award die een wezenlijke bijdrage aan het vak levert. Het is een businessnetwerk geworden waar je de top uit ons vak ontmoet. Dat levert naast inspiratie een hoop nuttige zakelijke contacten op.” aldus Peter Paul Blommers, Esprix bestuursvoorzitter en CEO Cheel.

Esprix eindjury 2015
Jacqueline Smit / CEO 538 Groep (voorzitter)
Alexander van Slooten / Marketing Directeur Wehkamp
Bas Korsten / Executive Creative Director JWT Amsterdam
Jan Christiaan Hellendoorn / VP Communications Albert Heijn
Bas Engels / Creative Managing Director TBWA\
Roel Welsing / Marketing Directeur Triodos Bank
Dick Buschman / Partner ACHTUNG!
Frans Cornelis / Group CMO Randstad Holding
Dick van der Lecq / Partner ETCETERA
Machiel Frijters / Marketing Directeur Sony
Wim Ubachs / Creative & Strategy Director Het ei van Ubachs
Suzanne Koopmans / Marketing Communicatie Manager PostNL
Jur Baart / Directeur Fitzroy

Jury categorie FMCG
Bas Engels / Creative Managing Director TBWA\NEBOKO (voorzitter)
Sylvia Martens / Brand Leader Friesland Campina
Lieke Duijmelings / Marketing Directeur Mars
Ge Key / CEO Animal Farm
Jan Has / Strateeg HAS
Marnix Tiggeloven / Directeur Fitzroy
Charlotte Zelders / Marketing Manager Duyvis
Sandra Soskic / Co-CEO DDB & Tribal DDB

Robert Bernink / Marketing Directeur Q-Music

Jury categorie Product launch
Frans Cornelis / Group CMO Randstad Holding (voorzitter)
Ellen van Lemmen / Marketing Manager Beiersdorf
Pieter Plaisier / Director Fiber Companies KPN
Astrid van Vonderen / Hoofd Marketing Randstad
Suzanne Ekel / CMO Twitter Nederland
Lennart Driessen / Partner & Creative Director Woedend!
Martin Cornelissen / Creatief directeur Büro von Münchhausen
Michael Willems / Business Planning Director Strategy
Hanneke Verburg / Partner Next! PR

Jury categorie Business to consumer
Dick van der Lecq / Managing Partner ETCETERA (voorzitter)
Carin van Berkel / Programma Manager Vrije Tijd ANWB
Britta Sluis / Manager Marketing Consumers Schiphol Airport
Martin Kersbergen / Manager Corporate Communications & Marketing DELA
Michel MacDonald / Strategy Director Lemz
Willem-Albert Bol / Manager Advertising Persgroep Advertising
Tim den Heijer / Associate Creative Director De Combinatie van Factoren
Lies van Berkel / Senior Sponsorship Manager Zilveren Kruis Achmea
Jac de Ruiter / Creatief directeur Cheel Benelux

Jury categorie Telecom & utilities
Bas Korsten / Executive Creative Director JWT Amsterdam (voorzitter)
Erik van Engelen / Commercieel directeur Eneco
Joyce van den Bergh / Brand Strategist Vodafone
Ingrid Nagtzaam / Manager Branding, Advertising & Media Essent
Robin Pas / Creatief directeur Red Urban
Hans Bauman / Partner Roorda
Henriette van Swinderen 
Luceline Hesselink / Sr Manager Merk & Communicatie Zilveren Kruis Achmea
Charles Borremans / Partner Goud Activatie
Geert Mol / Marketing Directeur Samsung
Raymond Perrenet / Managing Director Consumer Tele2

Jury categorie Financial
Roel Welsing / Hoofd Marketing Triodos Bank
Arnout Bloys van Treslong / Directeur Marketing Private Banking ING
Jurgen Surstedt / Sr. Manager Merkmanagement Interpolis
Patrick Kuijsters / Director Marketing & Online SNS Bank
Hans van Avendonck / Head of Branding Nationale Nederlanden
Victor Knaap / Managing Director MediaMonks
Annette Reijersen van Buuren / Manager Brand & sponsoring Delta Lloyd
Nathalie Peters / Managing Director Mediabrands Netherlands
Sander Taxc / Managing Director Boondoggle
BerdWarmelts / Eigenaar de Coöperatie Fabriek

Jury categorie Retail
Alexander van Slooten / Marketing Directeur Wehkamp (voorzitter)
Joost Romeijn / CEO Sundio Group
Joep Hutschemakers / Directeur Ecommerce & Media eBay
Kim Kleine Staarman / Senior Manager Marketing & Ecommerce La Place
Christiaan van Mansfeld / Managing Director DDB Amsterdam
Saskia Bax / Manager Communicatie KARWEI
Claudio Missaglia / CEO Hamilton Bright
Adriana Hoppenbrouwer / Marketing Directeur V&D
Barbara Angeli Radovani / Managing Director KSM / JWT 
Marcel Frensch / Creative Director Doom & Dickson
Markus Ravenhorst / Creative Director Partner ETCETERA

Jury categorie Durables
Machiel Frijters / Head of Marketing Sony Benelux
Marie Louise Busscher / Team Manager Brand Activation & Retail Volkswagen
Thomas Marzano / Head of Brand Design Philips
Hans  Smittenaar / Country Marketing Director Canon Nederland
Taco van den Honert / Marketing & Communication Manager IBM
Edgar Molenaars / CEO Ogilvy & Mather
Frank van den Eeden / Commercieel directeur CMC Group
Saskia Caelen / Partner Client Leader Mindshare
Bart de Vries / CEO JC Decaux
Bram de Rooij / Creative director / Partner KINGSDAY

Jury categorie Not for profit
Wim Ubachs / Creative & Strategy Director Het ei van Ubachs (voorzitter)
Robert de Groot / CMO Plan Nederland
Iris Herder / Directeur Communicatie & Marketing Natuurmonumenten
Arlette van Maanen / Hoofd Communicatie Longfonds
Susanne van Vegchel / Manager Marketing & Fondsenwerving Maag Lever Darm Stichting
Klaas Weima / Managing Director Energize
Charles Hale / Creatief Directeur Nationale Postcode Loterij
Bert Kerkhof / Senior Creative Alfred
Bas Velthuis / Head of Strategy Publicis
Roel Welling / Owner Wefilm

Jury categorie Business to business
Dick Buschman / Partner ACHTUNG!
Eelco van Wijk / Algemeen Directeur PayPal
Goswijn Thijssen / Head of Media Buying Solutions Benelux Google
Christine de Boer / Marketing Communicatie Akzo Nobel
Anouk Beeren / Manager E-Commerce DeliXL
Mark Appel / Marketing Directeur Exact
Map van Arem / Managing Director / Partner XXS Amsterdam
Erik Driessen / Marketing Manager PostNL
Gerard Bornebroek / Head of Communications & Marketing Loyens & Loeff 
Marcel Hartog / Creative Director Publicis 

Jury categorie Employer branding & Employee engagement         
Jan Christiaan Hellendoorn / VP Communications Albert Heijn
Patrick Stal / Managing Director Interbrand
Robin Boon / Head of Corporate Communications Aegon
Mireille Spapens / Director Brand, Communications & Corporate Responsibility Deloitte
Sheldon Bont / Creative Director Being There
Johannes van de Bank / Head of Internal Communications NS

Jury categorie Small budget
Jur Baart / Directeur Fitzroy (voorzitter)
Bas Wibier / Marketing Directeur GreenIB Car Hyundai Nederland
Endre Davids / Manager Marketing & Communicatie The Phone House
Wadei Larousi / Merkstrateeg Ditzo
Barbara van der Velden-Bekker / Teammanager Externe Communicatie Vitens
Ronald Blok / Directeur Marketing Europa Hunter Douglas
Maarten Boer / Creatief Directeur Buutvrij for life
Merlijn van Vliet / Creative Director KOKORO Amsterdam
Marleen Zaalberg / Partner Pepperbrands

Jury categorie One to one
Renee Suzanne Koopmans / Manager Marketingcommunicatie PostNL
Simone Huibers / Teamleider in- en externe communicatie CZ
Mariette Hamer / Business Director Ogilvy & Mather
Jos Vis / President FCB Amsterdam
Olaf Cox / CSD L'Eau
Martijn de Vreeze / Creative Director Copy Commando
Michiel Alkemade / Managing Partner Computer Profile Nederland


 

Annette gaat op zoek naar onontdekte parels
Menheere eind-juryvoorzitter & Van de Ridder in bestuur
Kruidvat grote winnaar bij de Esprix Awards
Esprix 2024: 32 bekroningen voor 25 unieke cases!
"Effectiviteit is voor eenieder verschillend."
"De perfecte voedingsbodem voor lef."
"Het gaat altijd om impact maken"
"Denk in positieve alternatieve scenario's"
"Alleen employer branding op iemand afsturen is niet genoeg."
"Drie essentiële tips om inzenders een handje te helpen"
Darre van Dijk over zijn favoriete Esprix winnaar aller tijden
"Mijn wens? Cases die inspelen op de Zeitgeist!"
Johan Kramer over zijn favoriete Esprix winnaar aller tijden
"2 januari weer open voor succesvolle creatieve cases"
"‘Bijzonder knap gedaan’ binnen een uitdagend budget moet de outtake zijn."
Aad Kuijper over zijn favoriete Esprix winnaar aller tijden
"Goed dat de termijn is aangepast naar minimaal 3 jaar."
"Strategisch en creatief was er veel mooi werk in 2023"
"Esprix 2023: Kruidvat & Staatsloterij grote winnaars!"
"Creatief én effectief jaloersmakend outstanding werk, is wat een Esprix een Esprix maakt"
"Esprix 2023: 32 bekroningen voor 26 cases!"
Lode Schaeffer over zijn favoriete Esprix winnaar aller tijden
Diederick Hillenius over zijn favoriete Esprix winnaar aller tijden
David Snellenberg over zijn favoriete Esprix Winnaar aller tijden
"Hoe kunnen we met minimale middelen de boodschap maximaal exploiteren?"
"Business for Good is niet alleen voor een selecte groep."
Polderen en risico’s mijden is dodelijk voor jaloersmakend werk.
"Bekroon jouw 2022. Alleen daarom al zou je een case moeten schrijven!"
"Ik wil recruitingcampagnes jureren tijdens de Esprix."
“Iedere creatieve case gebaseerd op een abonnementsmodel zal eigenlijk in moeten sturen”.
"In deze categorie worden geen campagnes beoordeeld, maar creatieve businessideeën."
"De holy grail is dat je een strategie ontwikkelt die jarenlang richting en energie geeft."
"13 categorieën & 13 voorzitters. De nieuwe hoofdjury"
"Esprix gaat nu ook langlopende campagnes bekronen."
“Esprix zoekt creatieve ideeën die jaloersmakend goed werken"
Hak en Apenkooi Events grote winnaars bij de Esprix Awards.
“Het helpt als de case eerlijk en met liefde is geschreven”
“Om je kop boven het maaiveld uit te steken is een beetje lef nodig."
"Ik hoop op inzendingen die meer inspelen op de veranderende situatie waarin we zitten."
“De kracht van de Esprix? Verschil van inzicht. In de meest letterlijke betekenis”
"Jury kent 28 nominaties toe!"
"Advies & informatie winnen het van aangedikte verkoopverhalen"
"2021 het jaar hoe merken zich hebben gedragen in aanblijvende onzekerheid"
“Business for good en good for business kunnen hand in hand gaan - sterker nog moeten gaan”
"De wereld heeft meer behoefte aan creativiteit dan ooit!"
4 Januari geopend voor inzenden. Voor nu: "Fijne feestdagen!"
Zeeman grote winnaar Esprix 2021
“Ik vind het altijd heerlijk om de creativiteit te vieren.”
"Jury kent in 2021 zevenendertig nominaties toe!"
'Met je handen op je rug moet je nog creatiever denken.'
"Oude wijn in nieuwe zakken is killing in Consumer Services"
'Ik kijk vooral naar wat er wél gebeurt en wat we daarvan leren.'
"Dank aan alle inzenders en juryleden"
‘Creativiteit zonder resultaat is geen campagne, dat is kunst.’
'We hechten veel waarde aan onze rol als curator'
'Het gaat er om wát je als merk te vertellen hebt.'
'De 'trucjes' komen er niet doorheen.'
'De échte creatieve pareltjes.'
de enige award waar creativiteit en resultaat juist gewogen wordt: 50/50.
'Zend iets in waar je hart van tekeer gaat.'
Wij geven niet voor niets als criteria mee ‘jaloersmakend werk’. Dat zijn cases die veel teweegbrengen.
Aftermovie gemaakt door onze Esprix juryvoorzitters
Esprix 2020: Een Grand Esprix voor Sire en Goud voor Interpolis
Stuk voor stuk campagnes die laten zien dat creatieve ideeën resultaat opleveren.
Persoonlijke uitreiking op 4 juni bij 14 bureaus door onze 14 juryvoorzitters
Esprix 2019: Goud voor ABN AMRO, Bavaria, Jumbo en Samsung
'Creativiteit an sich is niet relevant'
Van denken naar doen, dat is en blijft ons heilige doel.
Een nieuwe invalshoek, een ander beeld, prikkelende boodschap
Creativiteit verandert een abstract plan in een idee waar mensen warm voor lopen.
Esprix 2019: Esprixjury kent 29 nominaties toe
Het hoeft helemaal niet duur te zijn, net als goed design, maar wél origineel.
Creativiteit gaat over het vermogen om iets nieuws te scheppen
Ons werk moet iets doen.
esprix brengt creativiteit, data en technologie bij elkaar
Combinatie effectiviteit/creativiteit staat voorop
'nieuwe' esprix positioneert zich tussen effies en lampen
lange termijn succes gaat in dit vak over de optelsom van merkervaringen
‘2018 wordt het jaar van de conversie op mobiel’
‘Insourcing komt echt op stoom, afdelingen marketing doen steeds meer zelf’
‘Merken gaan dit jaar meer sorry zeggen als er iets mis is gegaan’
‘Merken moeten hun maatschappelijke relevantie beter durven invullen’
‘Senior merkmakers mogen in 2018 weer aanschuiven op de werkvloer’

Esprixjury kent 34 nominaties toe
Innovatie be
Esprixjury 2017 is compleet
Innovatie zit Heineken in het bloed
innovatie vraagt om stevig debat
Oud-jurylid helpt Esprix-inzenders
Innovatie zit in het hart van ons vak
Nieuw: categorie Innovation & transformation
Uitreiking 2016
Esprix winnaars 2016
31 nominaties Esprix 2016
Dick Buschman in bestuur Esprix
Uitreiking 2015
Ongekende stijging aantal inzendingen
Kick off Esprix 2015
Esprix winnaars 2014
Uitreiking 2014
Esprix-interview Hans Koeleman
Esprix-interview Henriette van Swinderen
Het beste werk van 2013 bekend
Esprix-interview Carin van Berkel
Drie nieuwe Esprix-categorie
Esprix-interview Frank Basters
Esprix-interview Oscar Diele
Esprix-interview Jacqueline Smit
Esprix-interview Pieter Plaisier
Esprix-interview Dick van der Lecq
Esprix-interview Roel Welsing
Esprix-interview Mireille Spapens
Jacqueline Smit voorzitter Esprixjury
Esprix winnaars 2013
Uitreiking 2013
chevron-left
chevron-right