"Esprix gaat nu ook langlopende campagnes bekronen."
De Esprix Awards bekronen al jaren creatieve concepten die in het afgelopen kalenderjaar het jaloersmakend effectief zijn geweest. Creativiteit en effectiviteit tellen allebei even zwaar. Dat blijft zo, maar er viel nog wel wat te verbeteren, vertelt Eindjuryvoorzitter Edward van de Ridder: “Campagnes met een langere looptijd dan één jaar kregen binnen onze huidige categorie-indeling niet altijd het podium dat ze verdienen. Ze zijn vaak lastig te vergelijken met het korte termijn succes, terwijl adverteerders gelukkig meer en meer investeren in hun merk voor de langere termijn. Daarom wilden we graag een platform creëren om creatieve ideeën te vieren die consistent, jaar-op-jaar succes boeken”
Jacqueline Smit, bestuursvoorzitter van Esprix Awards: “Onze award gaat over creatieve ideeën die jaloersmakend goed werken. En laten we eerlijk zijn: als iets meerdere jaren werkt, is dat nog jaloersmakender. Ik zou daarom marketeers en strategen nu al willen uitnodigen om te kijken of zij een langlopende campagne hebben die creatief echt onderscheidend is én een fantastisch resultaat heeft geboekt. Voorwaarde is dat die campagne in 2022 gelopen heeft, maar daarvoor ook al actief was. En dat die natuurlijk nog niet eerder als geheel door de Esprix bekroond is”
De Esprix Awards telt na de toevoeging van Long Term in totaal 13 categorieën.
Je kunt je case voor meerdere categorieën insturen:
Business for good
Business to business & Employee experience
Business to consumer
Charity & Not for profit
Consumer services
Durables
Fast moving
Long term
Media, Entertainment & Communications
New business concepts
Retail, etail & ecommerce
Sales promotions & activations
Smart budget
Inzenden kan vanaf 2 januari 2023 via www.esprix.nl