"Ik hoop op inzendingen die meer inspelen op de veranderende situatie waarin we zitten."
Juryvoorzitter Marieke van Balen in gesprek met Gerben van Walt Meijer, juryvoorzitter Business to Consumer.
Wat maakt jouw categorie zo leuk & interessant?
“In een woord : diversiteit. De categorie Business to Consumer omvat campagnes rondom diensten en producten gericht op consumenten. Kijkende ook naar de omschrijving dan is een ding zeker en dat is dat het een diverse categorie is. Elke jaar kun je weer een breed scala aan inzendingen verwachten. Vanuit verschillende branches wordt er ingezonden, wat het onderling vergelijken soms ook uitdagend maakt. Diversiteit is ook voor de jury van toepassing. Verschillende achtergronden versterken de meningen.”
Welke case mag echt niet ontbreken dit jaar?
“Die ene jaloersmakende case uiteraard. Waar de eenvoud van af straalt. Zo simpel maar oh zo briljant. Uiteraard niet alleen op creatief vlak, maar ook juist op effectief. Voorgaande jaren hebben we binnen B2C al een aantal mooie inzendingen mogen beoordelen. Neem bv Zeeman maar ook Interpolis afgelopen jaar. Dit jaar hoop ik op inzendingen die meer inspelen op de huidige veranderende tijdsgeest / situatie waar we inzitten.”
Wat zou je als belangrijkste advies willen meegeven aan de juryleden?
“Maak duidelijke keuzes door kritisch de verschillende inzendingen te beoordelen. Wees hard in je beoordeling. Dit vormt een goede basis voor de discussies op de jurydag met als doel de inzendingen vanuit diverse perspectieven te kunnen bekijken en dus optimaal te kunnen beoordelen. Ik kijk uit naar de discussies op de jurydag!”