"Esprix 2023: 32 bekroningen voor 26 cases!"
De Esprix bekroont zesentwintig cases
Esprix-uitreiking dinsdag 9 mei in De Duif
Amsterdam, 13 april 2023.
Zesentwintig verschillende cases krijgen op 9 mei tweeëndertig Esprix’s uitgereikt. Stuk voor stuk campagnes die laten zien dat goede creatieve ideeën jaloersmakende resultaten opleveren. Dentsu Creative Amsterdam leidt het bureauklassement met vijf bekroningen. Zes cases zijn tweemaal bekroond: Being There met de case ‘Unox: De Langste Aanloop Ooit’, DDB Unlimited met de case ‘Van prijsvechter naar hartendief’, Dentsu Creative Amsterdam met de case ‘Andersom Solliciteren’, Energize met de case ‘PLUS Kerst 2022’, iO met de case ‘De Verdwenen SS'er’ en Joe Public met de case ‘De Kilometerverzekering. Ja, dat is OHRA.’ De jury maakt op 9 mei tijdens de uitreiking in De Duif bekend met welke kleur – brons, zilver of goud – de winnaars worden bekroond.
Esprix zet de meest succesvolle marketingcommunicatie- en business conceptcases campagnes op een podium. De creatieve ideeën die jaloersmakend goed werken. De afgelopen jaren is de Esprix-jury uitgegroeid tot de meest prestigieuze marketingjury van Nederland. Het is de enige award waar creatieven, marketeers, strategen, producers en ondernemers samen jureren. De diversiteit van de jury zorgt ervoor dat de cases vanuit elke hoek bekeken worden. Zij beoordelen de inzendingen bovendien gelijkwaardig op het creatieve idee en het resultaat. Edward van de Ridder, Eindjuryvoorzitter: “Er zijn best veel creatieve prijzen in ons vak. Maar de Esprix is de enige award die creativiteit alleen bekroont als het ook bewezen goed gewerkt heeft”.
De oogst van dit jaar, 32 Esprix's, vertegenwoordigt het beste werk van 2022. Voor het eerst worden dit jaar ook Long Term Esprix's uitgereikt, een bekroning voor langer lopende campagnes die jaar-op-jaar succesvol zijn vanuit hetzelfde creatieve idee.
Op dinsdag 9 mei reikt de jury in De Duif de bekroningen uit. Ook dit jaar wordt het weer een zeer bijzondere, exclusieve avond voor de top van Marketing Nederland. Kaarten voor de uitreiking zijn via de Esprix-site verkrijgbaar, echter wel beperkt i.v.m. het maximum van 150 zitplaatsen.
De bekroningen per categorie:
Business for good
Niemand Buitenspel
ING
Wefilm Creative Agency
Primeur in Nederland: Nationale-Nederlanden en Runner’s World lanceren cover met braille
Nationale-Nederlanden
Triple Double Sportmarketing, Hearst - Runner's World, Stichting Running Blind
Business to Business & Employee Experience
Andersom Solliciteren
Randstad Nederland
Dentsu Creative Amsterdam
Woest Zuid zoekt Senior Klimboom Analist
Woest Zuid
Johnny Wonder
Business to consumer
Andersom Solliciteren
Randstad Nederland
Dentsu Creative Amsterdam
De Kilometerverzekering. Ja, dat is OHRA.
OHRA
Joe Public Take-Away Advertising, HolyFools, MindShare
PLUS Kerst 2022
PLUS Retail
Energize
Van prijsvechter naar hartendief
Kruidvat (A.S. Watson Health & Beauty Benelux)
DDB & Eigen Fabrikaat
Charity & Not for profit
De Verdwenen SS'er
Nationaal Monument Kamp Amersfoort
iO
Hoe gasvrij ben jij?
Natuur & Milieu
Buutvrij for Life, Kollektiv Media & PR, September Digital Agency, Okerblauw, Film Nomads
Ondraaglijke Sieraden
Slachtofferhulp Nederland
N=5, Cake film & photography, De Grot, Massive Music, Blyde
Consumer Services
De Kilometerverzekering. Ja, dat is OHRA.
OHRA
Joe Public Take-Away Advertising, HolyFools, MindShare
Durables
Girlhood Dreams
Pon Porsche Import
Dentsu Creative Amsterdam, EssenceMediacom (Media), The Media Nanny (PR), Maria Bodil (fotografie), Underpromise (productie)
Volkswagen: Je vertrouwde vriend
Volkswagen
Dentsu Creative Amsterdam, EssenceMediacom, Flowresulting, Brand Doctors
Fast moving
Naïf yes we are!
Naïf Good Care
Fitzroy, Match My Brand, Pink Marketing, Joan An Beadoin
Unox: De Langste Aanloop Ooit
Unox
Being There
Verzeker Carnaval
Bavaria (Royal Swinkels Family Brewers)
Fama Volat, Zigt
Long term
Het succes van een 'zuinig' verhaal
Zeeman
Persuade
Hoe de Oudejaarstrekking jaar op jaar een grotere traditie werd.
Staatsloterij, een merk van Nederlandse Loterij
TBWA\NEBOKO
Hoe je met Zaterdag de harten van Nederland verovert
ŠKODA Nederland
Selmore Creative Agency, MediaCom Nederland
Zo Simpel kan het zijn
T-Mobile
Alfred International
Media, Entertainment & Communications
Doornroosje kust je wakker.
Poppodium Doornroosje
Bureau Loos
Unox: De Langste Aanloop Ooit
Unox
Being There
New business concepts
Feelee
Greenberry & Garage 2020
Greenberry & Garage 2020
Retail, etail & ecommerce¨
PLUS Kerst 2022
PLUS Retail
Energize
Van prijsvechter naar hartendief
Kruidvat (A.S. Watson Health & Beauty Benelux)
DDB Unlimited & Eigen Fabrikaat
Sales promotions & Activations
Expeditie Oceaan
Albert Heijn
TBWA\NEBOKO
NS Wintercity
NS
TBWA\NEBOKO
Smart Budget
De Verdwenen SS'er
Nationaal Monument Kamp Amersfoort
iO
Sint belt aan
KPN
Dentsu Creative Amsterdam
Sorry Haarlem, you can’t ban this meat ad
La Vie
Fitzroy
Stop als vak met gokreclame
Copy Commando
Copy Commando